מה גורם לנו להתמכר למין?

hand-846092_640

תהליך הגמילה מהתמכרות למין ולאוננות, מצריך קודם כל הכרה בבעיה והבנה של הגורמים המובילים אותנו לביצוע המעשה מלכתחילה. צוות האתר של מרכז הסיוע ‘עצת נפש’, סייע לנו להבין: מה גורם לנו להתמכר למין?

הכרה בבעיה צריכה לבוא בתחילת התהליך. אנו יוצאים מנקודת הנחה כי מדובר במעשה שגורם למבצעים להתכחש לבעיה ולהמעיט מחומרת המעשה. המכורים לרוב יחשבו כי השליטה במצב היא בידיהם, כלומר הם יכולים להפסיק מתי שירצו, בין אם מדובר באוננות ובין אם בצפייה בפורנו, אך לא כך הדבר. ללא התוודות, הכרה בבעיה והבנת הגורמים, לא יוכל המתמודד לשלוח בדחפים שלו.

מוטיבציה לטווח ארוך

בכדי להשיג שליטה על הגוף, לטווח הארוך, חשוב להעזר בסיוע. אנו בעצת נפש נעזור לכם למצוא את הגורמים ‘מאחורי הקלעים’, שמובילים אתכם לביצוע המעשים הבלתי נשלטים. לאחר הטיפול, יוכל המתמודד ליהנות מחיים נקיים מדחפים, ללא עיסוק תמידי במין. ההקלה הראשונית תיתן מרץ ומוטיבציה להמשך הדרך, כמה שעשוי להשפיע משמעותית על האיתנות והיציבות מול היצר.

מרכז סיוע עצת נפש

מרכז סיוע עצת נפש

אנשי המקצוע של ‘עצת נפש’ יעניקו למתמודדים כלים להתגוננות מול הדחף. כחלק מהתהליך, יצופו באופן טבעי לא מעט רגשות וזכרונות מהעבר, איתן התמודדנו באמצעות אוננות כפייתית: חרדה, פחד, ריקנות, חוסר בטחון עצמי וכו’. בנוסף, ההתמכרות הכפייתית גורמת לבדידות ופוגעת בתחומים נוספים בחייו של המתמודד. במסגרת השיקום האישי שלו הוא ילמד כיצד לארגן מחדש את סדר יומו, ולמלא אותו בעיסוקים בריאים ובתחביבים חיוביים שיובילו אותו לפריחה אישית וצמיחה.

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה התמכרות למין, מאמרים כלליים, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *