מה הגורם למצבי הרוח קיצוניים ומשתנים?

אנשים רבים חשים טרדה מסוימת מהניסיון להבין את השינויים החלים במצב הרוח שלהם – ישנם ימים שהם עצבניים ולא סבלניים וישנם ימים שמוצפים בשמחה ושלווה. תהפוכות קיצוניות אלו יכולות להופיע בתדירות גבוהה ובתכיפות יתרה ולגרום ללא מעט מעידות וחוסר שליטה. עצת נפש מסבירים מדוע זה קורה.

מאת: מרכז הסיוע עצת נפש

עצת נפש

מצבי רוח קיצוניים

תהליך ההתבגרות אצל בני האדם הוא גורם משמעותי ומשפיע על אורח החיים העתידיים ועל עיצוב הזהות והדימוי העצמי של הנער והמבוגר שהוא עתיד להיות. בתקופת גיל ההתבגרות מוצאים את עצמם הנערים מתחברים יותר אל קבוצת החברים שלהם מאשר עם הוריהם וישנה חשיבות עליונה עבורם להיות מקובלים בחברה.

כאשר הנערים מתבגרים הם מחפשים את החופש מהרצון הזה אך בו בעת, עצובים שהגיע קץ הילדות. מצב זה גורם לבלבול וניגודים המאופיינים בפחד מהתבגרות ומריגוש להיות בוגר. העצמאות קורצת לנער המתבגר אבל הוא לכוד ברגשותיו – האם להיות ילד או האם להיות מבוגר?

בנוסף לכל אלו, ההתבגרות הביולוגית גם היא מוסיפה למצבי הרוח המשתנים, כי מגיל 10 מייצר הגוף הורמונים מיניים שנקראים טסטוסטרון. הורמונים אלו גורמים לשינויים פיזיולוגיים וגם לשינויים רגשיים, כמו שינויים חדים במצב הרוח שקשה לשלוט עליהם. מרכז הסיוע עצת נפש מדגיש שכאשר מבינים מאיפה התחושות האלו מגיעות וכאשר מודעים לכך שכולם חווים את מצבי הרוח האלה, יהיה יותר קל להתמודד עם השינויים.

 ופונה לקהל ישראלי גברי באשר הוא, המתמודד עם סוגיות של נטיות הפוכות הומוסקסואליות, תקיפה מינית, התמכרות לפייסבוק ולאינטרנט, אובססיות ודחפים מיניים והתמכרותיים.

 

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה שיפור מצב רוח, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *