קבלת הטיפול הראשוני בנטיות הפוכות

על מנת להעניק סיוע לאלה הרוצים לברר את הנטיות המיניות שלהם, מרכז הסיוע עצת נפש ממליץ על טיפול בגישה הרפראטיבית שמשלבת עבודה טיפולית. במהלך העבודה הטיפולית תעשה התבוננות פנימה, ולצד אופטימיות יעלו גם ספקות, שהן חלק טבעי מכל תהליך. 

עצת נפש

התמודדות עם נטיות מיניות (stockimages)

כיצד יראו הפגישות הטיפוליות הראשונות?

הפגישות הראשונות נועדו לסייע לעשות סדר במחשבות תוך כדי יצירת בהירות במטרה לצאת לדרך חדשה. מטרת הפגישות היא להקנות את האלמנטים הבאים:

1. למידה על משיכה הומוסקסואלית ועל הכמיהה לפתח קשר עם גברים.

2. למידה והבנה של פיתוח מערכות יחסים בריאות עם גברים. 

3. כלים להתמודדות באופן בריא יותר עם כלל האתגרים שמציבים החיים.

הפגישות הראשונות לא נועדו למקד את תשומת הלב בנושא המשיכה המינית לגברים אלא להתרכז בבניית מערכות יחסים לא מיניות עם גברים.

מבנה ואופי הפגישות הראשונות

בפגישה הראשונה חווה המטופל רגשות של אופטימיות והתרגשות בגלל שסוף סוף הוא מוצא מענה ואוזן קשבת, בדרך להבנת הנטיות ההומוסקסואליות. תוך כדי ההתרגשות, תתגלה ציפייה כלפי מערכת היחסים הצפויה עם המטפל, אך סביר להניח שיעלו גם ספקות .

הספקות הן למעשה תוצאה של הימנעות מבירור מקיף מה שמוביל לשמר את המצב כמו שהוא. ההימנעות נובעת מהידיעה כי תהליך הבדיקה דורש כוחות נפשיים, אך התקווה יכולה לנצח את הקושי. גם אם בהתחלה ישנה תחושה של שליטה שלאחריה הדחפים המיניים חוזרים, הרי שהדבר הוא נורמלי וחלק בלתי נפרד מהטיפול.

במהלך הטיפול לומד המטופל להתמודד עם הנפילות והקושי ותוך כדי יצירת מערכות יחסים לא מיניות עם גברים שמשמעותיים בחייו, הוא יחל לחוות את המשיכה המינית בצורה אחרת. על פי מרכז הסיוע עצת נפש, ככל שהמטופל ילמד להכיר את מכריו הגברים באופן אישי, האטרקטיביות המינית שלהם תרד.

 

 

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה עצות בנוגע לנטיות הפוכות, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

תגובה 1 בנושא קבלת הטיפול הראשוני בנטיות הפוכות

  1. פינגבאק: עצת נפש: מרכיב האשמה הקשר שלו אל הקבלה העצמית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *