מה הם הסימנים המעידים על התמכרות לאינטרנט?​

דעתם של אנשי המקצוע בתחום נותרה חלוקה, בכל הקשור לסיבה העיקרית להתמכרות למין. ישנם מספר נושאים בהם כדאי להתעמק בכדי להבין את התהליך של התפתחות ההתמכרות למין.

מאת מרכז הסיוע עצת נפש

מרכז הסיוע עצת נפש

התמודדות עם יצרים (David Castillo Dominici)

אמצעי התקשורת התפתחו רבות בעשורים האחרונים והפכו לנגישים ומידיים עבור כל אחד. העולם המודרני של ימינו כולל גם את האינטרנט, שהפך לאמצעי התקשורת השימושי ביותר בעולם.

באמצעות אתרי אינטרנט שונים, ניתן להחשף לחומרים פורנוגרפיים, בין אם במכוון ובין אם לא. מדובר בקלות בלתי נסבלת בה כל אדם יכול לגשת לחומר מבוקש: מחשב, טלפון, טלוויזיה, עיתונים ועוד.

אותם תכנים לא רק מובילים את המשתמשים להתמכרות בטוחה למין אלא גם מקשים על המתמודדים להמשיך בדרך הנכונה. התכנים הפורנוגרפיים גורמים ישירות לאובססיה מינית ולהרס עצמי. מדובר בתעשייה עולמית עצומה שמפילה אנשים מדי יום, מכורים חדשים וכאלה שלא הצליחו להתאפק לנוכח החומרים הנגישים בקלות מוגזמת.

הקשר בין התמכרות למין לבין הטרדה מינית

ההנחה בקרב אנשי מקצוע היא כי מכורים רבין למין עברו הטרדה מינית אחת לפחות. ההטרדה יכולה להתבטא בצורה פיזית או מילולית, לעיתים המכורים אפילו אינם זוכרים אותן. לעברו של המתמודד קשר ישיר להתמכרות למין. התנהגות בעייתית מצד ההורים, הטרדה מהעבר ועוד אירועים משפיעים על התפתחותו המינית של המכור. בנוסף, קרובים או בני משפחה המכורים למין, עשויים להשפיע על הסובבים אותם.

מרכז הסיוע “עצת נפש” הוא ארגון המושיט יד למתמודדים עם התמכרות לפייסבוק ולאינטרנט, נטיות הפוכות הומוסקסואליות, אובססיות ודחפים מיניים והתמכרותיים.

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה מאמרים כלליים, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *