איך שולטים ביצר המיני?

איך מתמודדים עם היצר המיני? מרכז הסיוע של הנפש כאן בשבילכם, לייעוץ הכוונה ומענה נפשי.

המחשבה הבלתי מתפשרת על היצר המיני ועל כניעה לו, היא עניין של דרך חיים, כלומר דפוס מחשבתי שניתן להפסיד ממנו במגוון מישורים. איך מתמודדים עם היצר המיני? מרכז הסיוע של הנפש כאן בשבילכם, לייעוץ הכוונה ומענה נפשי.

לפעמים הניסיון למגר את הדחף המיני והניסיון לשלוט עליו מוביל לתוצאה הפוכה, להגברת החשק המיני וקושי על שמירת הברית. במקום לשלוט על הדחף המיני יש ללמוד עליו ולהכיר את מהוטו וללמוד למלא אותו בצורה נכונה ומספקת. חשוב לזכור כי לא מדובר בתהליך מהיר, חד, ללא שלבים, אלא זוהי התמודדות ארוכה והתקדמות על פי שלבים. חשוב לגייס סבלנות רבה ככל האפשר.

בדרך אתם עשויים להיתקל בקשיים ובהתנהגויות ישנות חוזרות. חשוב לזכור שזה תהליך לכל דבר. ההתמודדות היא הדרגתית, הלמידה על מהות הדחף נרכש תוך כדי התהליך ועל כן גם התוצאות הן הדרגתיות בהתאם.

חוויתם כשלון? אין מדובר במאמץ שהיה לשווא. הדפוס המחשבתי הנפוץ הוא כי ‘אם כבר אז כבר’, מדובר בטעות! גם אם היה באיזה שהוא שלב רגרסיה, אין להרים ידיים. זה טבעי ומובן. יש לאזור כוחות נפש מחודשים ולהמשיך במסע ועם הזמן היחס להתמודדות וכן עוצמת הדחף תשתנה בהתאם.

“עצת נפש” הוא מרכז סיוע, הפועל ללא מטרות רווח ופונה לקהל ישראלי גברי באשר הוא, המתמודד עם סוגיות של התמכרות לסמרטפון ולפלאפונים, נטיות הפוכות הומוסקסואליות, תקיפה מינית, התמכרות לפייסבוק ולאינטרנט, אובססיות ודחפים מיניים והתמכרותיים.

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה התמכרות למין, מאמרים כלליים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *