שימוש בפעילות סביב הנושא המיני כדי להגיע להרגעה עצמית

 על פי הידע הנרכש בעצת נפש

אשמה וקבלה עצמית (stockimages)

בשל הניסיון הנואש של המכור למין להרגיע את עולמו הרגשי על פי הידע הנרכש לאורך השנים במרכז הסיוע של עצת נפש הוא לרוב יגביר עם הזמן את השימוש בפעילות סביב הנושא המיני על מנת לנסות שוב ושוב להרגיע את כאביו הפנימיים ובדרך כלל לאחר זמן מה תתרחש הסלמה מוחשית והחמרה בעוצמה ובתכיפות השימוש והניסיון להגיע להרגעה עצמית.

 

בהתחלה המכור ינסה לשלוט על הדחף שלו. אולם, לרוב ככל שיוגבר השימוש במיניות תוגבר גם תחושת אובדן השליטה ותחושת המתח והעצבנות הפנימית תורגש. הסיבה לכך היא שמכורים רבים ינסו עם החמרת מצבם לשלוט בהתנהגות ההתמכרותית ולעצור אותה.

אך מהר מאוד ע”פ הניסיון שנצבר לאורך השנים בעצת נפש הם יגלו כי הם איבדו שליטה וכי הם אינם מצליחים לרסן את עצמם. במקביל לכך הם יפתחו תחושות חרדה, בידוד, דיכאון, ירידה בערך העצמי ואובדן עניין בפעילויות הרגילות של החיים שבעבר היוו עבורם מקום להנאה.

אם אתה מרגיש שהיום יום שלך עסוק בפעילות מינית. הן בפעולות של הסתכלות באינטרנט , בטלוויזיה או בעיתונים אחרי תמונות או כתבות העוסקות בנושא המיניות או חיפוש אחרי נושאים נלווים הקשורים למין וחווה בעת החיפוש התרגשות יתכן כי גם לך ישנה התמכרות מינית. יתכן כי תרגיש שההתמכרות שלך כבר חצתה גבול ואף עברה להתעסקות בניסיון לחתור למגע בפועל. על כל אחת מהמקרים בין אם ברור לך שכך הם פני הדברים והינך מכור למין או שהינך מסתפק. אם הינך שייך לקבוצה זו, אתה מוזמן לפנות אלינו ישירות לקו הסיוע של עצת נפש לקבלת אוזן קשבת וסיוע מיידי.

התקשרו: 02-6541899 או  072-2160688

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה התמכרות למין, עצות בנוגע לנטיות הפוכות, עם התגים , , , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *