הבחירה בדרך חיים שונה מהחיים החד מיניים

בעידן שאנו נמצאים בו, נהוג לדבר ולכתוב על אימוץ דרך חיים הומוסקסואלית ועל המונח “לצאת מהארון”. אותה יציאה, היא בעצם השלכה של עול הפחד ורימוי עצמי, על מנת להיות על המסלול לחיים שלמים וחופשיים יותר.

מאת מרכז עצת נפש

ישנם גברים שמוגדרים “הומוסקסואליים” שלא עסוקים בחיפוש אחר מילוי הצרכים וההגשמה דרך היציאה לזהות ההומוסקסואלית. אותם גברים רוצים לבצע יציאה מהארון, אבל במשמעות אחרת. כאשר מדברים על מתמודדים עם נטייה מינית, הכוונה היא למצבם הנפשי של הגברים. עם זאת, אין הדבר אומר שזהותם היא הומוסקסואלית.

בחירה בדרך חיים אחרת (תמונה: Hyena Reality)

בחירה בדרך חיים אחרת (תמונה: Hyena Reality)

כשאומרים “הומו” או “גיי”, מדברים על זהות פוליטית-חברתית המתאימה לזמננו ולאופי החיים שבחורים אלו מבקשים. אדם שמתמודד עם נטיית מינית, הוא אדם שניסיון החיים והחוויות שלו, חצויות בין הערכים שלו לנטייה המינית שלו. בבסיסו, אותו אדם בעל הזדהות עם ההטרוסקסואליות לא מתכוון לזנוח את הזהות הזו. הוא חש שהנטייה ההומוסקסואלית מעיקה עליו ומאטה את ההתקדמות שלו.

מאבק באופן אחר

חלק מאנשים נלחמים להשלמה עם הנטייה החד מינית שלהם, אבל רבים אחרים מעדיפים להיאבק באופן אחר. חלק גדול מהם מעדיף את הדרך הזו, ולא מהחשש לתווית שהחברה תדביק להם. אותם גברים ניסו לחיות בדרך חיים הומוסקסואלית, ומתוך אותו ניסיון אישי הם שבו עם מסקנות ברורות – לבדוק דרך חיים שונה.

הגברים שמנסים למצוא כיוון אחר להתמודדות שלהם, לא תולים את האשמה בסטיגמה של החברה בהיבדלותם. חלק גדול מהם ראה מהי דרך החיים החד מינית, הדרך שעברו הייתה שלילית והם שבו מפוכחים הרבה יותר. אחרי שביררו את הנושא באופן אישי, הם העדיפו להתחיל במאבק פנימי שלהם ולא במאבק נגד ההרגלים הטבעיים שבחברה.

הפסיכולוגיה והחברה מקשות על התהליך

על רבים להבין כי קיימים אנשים שמעוניינים לחיות בצורה שונה. החברה בדרך כלל מביטה על אותם אנשים באופן מגוחך, ואילו הפסיכולוגים מביטים עליהם כאנשים עם שנאה עצמית בעייתית, שהלכו לאיבוד בדרך. תחום הפסיכולוגיה בעל משקל לא מועט בהזנחה של אותם אנשים, בכך שהוא מנסה לתמוך בשחרור ההומואים, ומטאטא מתחת לשטיח קבוצה אחרת. די מעציב שחברת אנשים “מכריחה” את הקבוצה לקבל על עצמה ערכים שהם לא מסכימים איתם.

למרות זאת, ההעדפה לא לנהל אורח חיים חד מיני מתקבלת תחת מודעות של אדם עם זהות, בדיוק כמו שאדם אחר מחליט לבחור בדרך ההפוכה. לאדם כזה, ההעדפה לחיות באופן אחר יכולה להביא לקבלה עצמית ומהווה פוטנציאל לצמיחה. עבור אותו אדם, תהליך “יציאה מהארון” נוצר מתוך חברות, בחירה ואמונה.

צפו: סיפורו של מתמודד עם נטיות הומוסקסואליות שפנה לעצת נפש

מרכז הסיוע עצת נפש כולל צוות פעילים בעל ידע והכשרה מגוונת, כדי לתת לפונים מגוון מענים לצרכים השונים. אנשי עצת נפש הם אנשי מקצוע וטיפול, יועצים חינוכיים ואנשים מתחום החינוך.

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה עצות בנוגע לנטיות הפוכות, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *