בלבול זהות, משיכה לבנים והתאהבות

ישנם לא מעט בנים שבגילאי העשרה חשים שהם מפתחים רגשות מיוחדים כלפי חברם לשכבה. רגשות שהם שונים מרגשות הקיימים אצלם כלפי חברים אחרים. הם מרגישים שהם מאוהבים בחברים שלהם ממש כמו שבן מאוהב בבת. לפעמים התאהבות זו מורגשת עד כדי משיכה או התעוררות מינית. הם יספרו שכשהם מסתכלים על החבר שלהם הם אפילו מרגישים תחושה של פרפרים בבטן.

נכתב על ידי מרכז עצת נפש

תחושות אלה יוצרות בלבול לא קטן. הן מעוררות שאלות אישיות לא פשוטות והן עלולות לערער את הזהות העצמית והמינית. שאלות אלה מעוררות תהיות ומחשבות על כך שאולי יש כאן משיכה לבנים, גייז, נטיות הפוכות הומוסקסואליות או נטיות ביסקסואליות שתופסות מקום חדש על פני מחשבות ההטרוסקסואליות שקדמו להן.

נערים רבים מספרים שעד לתקופה מסוימת הם חשו משיכה רגילה לבנות והכול התנהל כרגיל. אולם לפתע משהו השתנה בתחושה שלהם והן התחילו לפתח רגשות כלפי החברים הקרובים. לפתע הם התחילו להרגיש שבנים מושכים את תשומת ליבם והמחשבות הרגילות על בנות הולכות ודועכות…

עצת נפש - נטיות הפוכות

רגשות אלה מתעוררים אצל בנים רבים משום שגיל ההתבגרות הוא הזמן שבו מתחילה להתגבש הזהות המינית שלנו. כל זמן שהזהות לא התגבשה לגמרי הנער מועד לסערות פנימיות ולטלטלות נפשיות. על כן, אין להסיק מכך מסקנות פזיזות מתחושה של משיכה רגשית ומינית שמתעוררת לעיתים לחבר קרוב. אין זה אומר דבר על הזהות המינית העצמית ואין להכריע מכאן שישנה משיכה מינית הומוסקסואלית ונטייה הפוכה. ישנם בנים רבים שבגיל ההתבגרות הרגישו רגשות כאלה רק לחבריהם ומאוחר יותר המחשבות על בנות חזרו ושבו להרגלן.

על כן חשוב מאוד שלא להתקבע בגיל העשרה על מצב זהותי כזה או אחר. אין למהר ולקבוע מי אתה ומה אתה מבחינה מינית וזהותית. יש לתת לזמן לעשות את שלו. לברר וללמוד על נטייה מינית. ללמוד על תלות רגשית ועל כך שזה שאתה מרגיש מאוהב בחברך אינו בהכרח מעיד על כך שזאת התאהבות כמו משיכה מינית של בן לבת. גם אם אתם חברים ממש טובים וקרובים, אין זה אומר בהכרח שמה שאתה רוצה זה לקיים איתו קשר מיני זוגי.

אתה מוזמן לפנות אלינו לקו הסיוע “עצת נפש” המתמחה בתחומים אלה של זהות מיניות והתמכרות, ולברר יחד איתנו את הרגשות האלה שאתה חש עם עצמך. יחדיו נוכל לעמוד עליהן ולבררן לעומק.

צפו באחד הפונים אלינו מספר על המקרה האישי שלו:

עצת נפש מטפל במקרים של נערים ומתבגרים בעלי נטיות הפוכות. למרכז הסיוע שלנו הצלחות רבות והפונים אלינו יוכלו להעיד על כך.

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה עצות בנוגע לנטיות הפוכות, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *