מתוך ‘עולם קטן’: סערת הרשת על שינוי הנטייה המינית

הרשת גועשת בשבועות האחרונים בשל ארבעה סיפורים של גברים אשר הצליחו לשנות את נטיותיהם ההפוכות, להקים משפחות בריאות ולעשות את מה שתואר עד לא מזמן כ’בלתי אפשרי’. “אפשרי ועוד איך”, מאמינים אנשי מרכז הסיוע של עצת נפש.

עצת נפש

עד התקופה האחרונה, לא נמצא אפילו סיפור אחד על בעלי נטיות הפוכות שהצליחו לעשות את המהפך המיוחל. הדעה הרווחת היתה כי מדובר במעשה שהוא בלתי אפשרי וחסר סיכוי. יום אחד, חושף עיתון אחד קטן את מה שאף אחד לא ציפה לו: מתוך עשרות פניות ועדויות לשינוי נטייה מינית, נאלצו אנשי מערכת ‘עולם קטן’ לבחור 4 בלבד.

הקולות שנשמעו מכל עבר טענו כי מדובר בסיפורים שאינם אמיתיים וכי מדובר בדבר לא הגיוני. “למה לא הגיוני בעצם?” שואלים אנשי מרכז הסיוע של עצת נפש. “בואו נפעיל טיפה את ההגיון ונחשוב אם זה הגיוני או לא.”

במאמר שנכתב במערכת ‘עולם קטן’, נכתב כי האנושות ידעה סיטואציות מורכבות יותר מזו. אז למה שבמצב כזה, בו ההיגיון יכול לגבור על הרגש זה לא יקרה? אם מפעילים ולו לרגע את ההיגיון הבריא, ניתן להבין כי החיבור בין בני אותו מין הוא פנייה לעצמי ולדומה לי, ולא השלמה הדדית כפי שנהוג לחשוב.

החשיבה על פיה כל מי שהולך לטיפול נפשי יצא פגוע או יותר מבחינה הדימוי העצמי, אינה נכונה ואף מטעה. ההפחדות מפני הטיפולים במצוקה הן שפוגעות בהתקדמות, בצמיחה ובתקווה למציאת פתרון למצב שנוצר. התעלמות ודחייה של הבעיה תפגע רק באדם עצמו ולא תוביל לשום מקום.

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה התמכרות למין, מאמרים כלליים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *