איך תדע האם אתה מכור לאינטרנט?

כולנו משתמשים באינטרנט מסיבה כזו או אחרת, בין אם במסגרת העבודה, שמירת קשר עם היקרים לנו או פשוט בשביל הכיף. אבל איך יודעים מתי השימוש המרובה שלנו באינטרנט עובר את גבול הטעם הטוב והופך להתמכרות הרסנית?

כדי לענות על השאלה המורכבת הזו, החוקר ק. יאנג גיבש הגדרה להתמכרות לשימוש באינטרנט על בסיס שישה סימפטומים מרכזיים:

  1. גלישה באינטרנט במשך יותר מ-6 שעות לאורך היום על בסיס יומי.
  2. אם אין לכם גישה לאינטרנט, אתם מוצפים בתחושות של אי נחת, רוגז, ואפילו חרדה. תחושות אלה עלולות להוביל לסערת רגשות, שנובעת מתוך צורך אובססיבי של מכור לאינטרנט להתעדכן ולדעת על כל דבר שקורה ברשת. סערת הרגשות הזו נעלמת ומוחלפת בהתרגשות גדולה לקראת השימוש הבא באינטרנט.
  3. רצון עז לגלוש שעות רבות באינטרנט בשביל תחושת סיפוק. הצורך רק הולך ומתגבר עם חלוף הימים.
  4. חוסר יכולת של המכור להפסיק, לשלוט או להפחית את מינון השימוש שלו באינטרנט.
  5. פגיעה בקשרים החברתיים של של המכור עד לרמה של ניתוק היחסים. מכור לאינטרנט עלול להביע נכונות להתרחק מיקריו ולזנוח את הקשר שלו עם העולם, כל זאת כדי לתעדף את הצורך שלו לקבלת סיפוק על ידי גלישה ממושכת באינטרנט. הקשרים שעלולים להיפגע הם מגוונים ויכולים לנוע החל מזניחת ההשקעה במקום העבודה ועד לפגיעה בתא המשפחתי.
  6. אתם משתמשים בגלישה באינטרנט כאמצעי בריחה מפני הבעיות שלכם בעולם המציאות. לפעמים הבעיות הללו מלוות בתופעות כמו דיכאון, אך הן אינן מטופלות ואינן מאובחנות.

אם אחרי קריאת המדריך הנ”ל עניתם בחיוב על לפחות חלק מהסעיפים, מומלץ לפנות בהקדם לייעוץ אצל מומחה שיאבחן האם קיימת בעיה וינחה אתכם כיצד לפתור אותה לפני שתגרמו נזק לעצמכם או ליקרים לכם.

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה התמכרות לאינטרנט, עם התגים , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *