פנייה לקבלת טיפול – הצעד המשמעותי בהתמודדות עם הנטייה המינית

ההתמודדות עם הנטייה ההומוסקסואלית החלה בשלבים המוקדמים: הרצון לחיות אחרת, שיחת הטלפון למרכז עצת נפש, הלמידה העצמית, וכעת נדון בשלב הרביעי – הפנייה לטיפול.

מאת צוות עצת נפש, מרכז סיוע

מוקדם יותר הזכרנו כי עצת נפש איננו גוף טיפולי מכל סוג, והוא לא נחשב תחליף לטיפול אישי ומקצועי. המרכז מספק לפונים אליו הקשבה מקסימלית וסיוע. אם תחוש מוכן לבצע צעד נוסף בהליך לנקודה מעמיקה יותר, ניתן לבקש מהסייע שמולך להפנות אותך לטיפול אישי. תינתן לך רשימת מטפלים חיצוניים שניתן לבחור מהם את האדם שילווה אותך.

איך מתחילים?

השלב הרביעי בהתמודדות (RTP411)

השלב הרביעי בהתמודדות (RTP411)

אחרי הבירור המעמיק, אם אתה מרגיש רצון להתחיל בהליך באופן רציני, ניתן להתקשר למטפלים בנטייה המינית שאליהם הופנית באמצעות מרכז עצת נפש. כמו כן, ניתן לפנות למטפלים אחרים אם אתה יודע שהם בעלי ניסיון והצלחות בנושא. בהתקשרות למטפל, נסה להרגיש אותו ולבדוק אם צורת הטיפול שלו הולמת את הדרישות שלך. מומלץ להכין כמה שאלות שיועלו במהלך השיחה עם המטפלים.

בתום הבירור עם המטפלים, יהיה לך נוח לבחור באדם המתאים ביותר לטפל בך. בדוק את הדינמיקה בינך לבינו ובדוק אם הוא סבלני כלפיך. תוך כדי, נסה ללמוד על הגישה שלו לטיפול. אם המטפל נראה לך מתאים, התקשר אליו שוב כדי לקבוע פגישת טיפול ראשונה. גם בשלב הזה ניתן לקבל סיוע מאנשי עצת נפש. נזכיר כי הטיפול האישי הוא סודי לגמרי, אלא במקרה שבו סיכמת אחרת עם המטפל.

איך לנהוג בפגישה?

יש להסביר באופן פתוח ככל שניתן את הסיבה שבגינה פנית לטיפול ואת ההיסטוריה בחייך. אם חשבת לתכנן מה לומר מראש, אין צורך בזה, אבל ניתן לעשות זאת. מטפלים שונים הם בעלי סגנון טיפול אחר ולכן יפעלו בדרכים שונות לפתיחת הדיאלוג. הדבר החשוב הוא שתתנהלו באופן טבעי.

מה עושים אם לא הולך?

יש צורך בדינמיקה טובה וכימיה בין שני הצדדים – המטפל והמטופל, אבל לעתים ישנה הרגשה שהטיפול לא מסייע. השתדל להיות מודע להרגשה הזו ולספר עליה במפגש עם המטפל. בחן איתו את הסיבה להרגשה הזו. בחלק מהמקרים, שיח על הנושא יוליד מסקנות לפיהן יש לסיים את הטיפול או להמשיך בו. עבר זמן בלי תוצאות ממשיות? מומלץ לבדוק אפשרות לסיים את הטיפול ולפנות למטפל אחר.

נציין שהטיפול בנטייה נמשך זמן רב וניתן להרגיש בהתקדמות בכל מיני אופנים. אם עולה בך המחשבה לסיים את הטיפול, מכל טעם אפשרי, שאל את עצמך לפני כן אם לא התקדמת, או שבעקבות הטיפול ישנם שינויים כלשהם. לעתים, השינויים לא תואמים לציפיות המוקדמות שלך, אבל אם תדע שישנו שינוי, ייתכן שהדבר יעזור לך בהחלטה. ניתן תמיד להיעזר בסייעים של מרכז עצת נפש.

צפו בעדויות של אנשים שהצליחו להתמודד עם הנטייה המינית:

אנו בארגון עצת נפש מאמינים כי ישנו צורך גדול בקרב הציבור הישראלי לדרך בהתמודדות עם מצוקות שעד היום נעלמו מהעין.

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה עצות בנוגע לנטיות הפוכות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *