עצת נפש: כיצד מתמודדים עם היצר המיני?

המחשבה הבלתי מתפשרת שלא רואה את הדפוס המחשבתי כמורכב אלא כחד צדדי, הוא עניין של דרך חיים שניתן להפסיד ממנה לא מעט. לחשיבה זו יש השלכות הרסניות ובתת מודע המחשבה הזו מקשה על שמירת הברית ומגבירה את החשק המיני.

מאת: צוות האתר – עצת נפש 

מרכז הסיוע עצת נפש

התמודדות עם יצרים (David Castillo Dominici)

בראש ובראשונה יש להבין כי השליטה בנושא זה מגיעה מגיעה בהדרגה ומהווה תהליך ארוך ומלא בהישגים רבים. במהלך הדרך, יש להפנות את מרבית המאמצים אל המסע ולא ולא על המכשולים והמעידות שיהיו בדרך. לשם כך יש צורך לגייס סבלנות גדולה וכוחות נפש כדי להתמיד ולא לוותר. כאשר חושבים בצורה של “שחור או לבן”, יהיה קשה מאוד לחזור מהנפילות שבדרך ולהבין שהן חלק מהתהליך.

יש לזכור כי גם אם חוויתם כישלון, אין זה אומר שכל המאמץ היה לחינם ושהמטרה אבדה ולא תשיגו אותה לעולם. הדפוס המחשבתי המסוכן גורס כי לא ניתן לשנות את מה שהיה וגם ככה אין איך להימנע מנפילה בעתיד, ואם כבר אז כבר. לאחר ההתפכחות ממצב זה יש לאגור כוחות נפש עצומים כדי לחזור חזרה.

“עצת נפש” הוא מרכז סיוע, הפועל ללא מטרות רווח ופונה לקהל ישראלי גברי באשר הוא, המתמודד עם סוגיות של נטיות הפוכות הומוסקסואליות, תקיפה מינית, התמכרות לפייסבוק ולאינטרנט, אובססיות ודחפים מיניים והתמכרותיים.

אודות הבלוג הרשמי של עצת נפש

ברוכים הבאים לבלוג הרשמי של מרכז הסיוע " עצת נפש " . באתר זה תוכלו לקבל עצות, דעות והכוונה.
פורסם בקטגוריה התמכרות למין, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *