הצעדים המתקדמים בהתמודדות עם הנטייה המינית

ישנם מספר צעדים משמעותיים שנועדו להתמודד עם הנטייה ההומוסקסואלית. עד כה סקרנו את הצעדים המוקדמים: רצון לחיות בצורה אחרת, יצירת קשר עם מרכז הסיוע של עצת נפש, תהליך הלמידה העצמית והפנייה לטיפול. כעת נדון בצעדים המתקדמים יותר.

המידע מאת מרכז הסיוע עצת נפש

הצטרפות לקבוצת תמיכה

ההמלצה היא שבמקביל לטיפול האישי שתקבלו, תיטלו חלק בקבוצת התמיכה לבעלי נטייה הומוסקסואלית. מרכז עצת נפש מפעיל את קבוצות התמיכה שהוקמו לטובת אלו שמתמודדים עם הנטייה ההפוכה וגם הם בעיצומו של תהליך, בדיוק כמוך. השתתפות בקבוצה גורמת לרבים לדעת שהם לא נמצאים בתהליך לבדם. ההשתתפות בקבוצה תאפשר לכם להתחזק ותשפר את היכולת להתמודד. כמו כן, קרוב לוודאי שהמצוקה שהייתה על לבכם, תוקל על ידי חבריכם החדשים.

השלבים האחרונים בהתמודדות (תמונה: Suwatpo)

השלבים האחרונים בהתמודדות (תמונה: Suwatpo)

הצטרפות לקבוצה תסייע לך לנצח את התחושות המפחידות של אשמה וחוסר אונים, רוגז ואפילו חרדה, ביטחון עצמי נמוך, תחושת בדידות וניתוק מהסביבה. קבוצת התמיכה תעזור לך בהקלה על התחושה ותשפר את התהליך שאתה עובר, דרך לימוד של אופני התמודדות חדשים.

הצטרפות לסדנת “מעגלים”

מרכז הסיוע עצת נפש מפעיל את סדנת מעגלים – זוהי סדנה שמהווה המשך לאלו שנטלו חלק בסדנת “המסע אל עצמך”. במסגרת הסדנא, ניתנים למתמודדים דרכים מעשיות להמשך חייהם ולהתמודדות עם הנטייה המינית.

הצעד האחרון: סיוע למתמודדים אחרים

המתנדבים של עצת נפש הם כאלו שהתמודדו בעבר עם נטיות מיניות והצליחו בתהליך. יחד איתם נמצאים מתנדבים המגיעים מעולם הטיפול והעולם החינוכי. לתפיסתנו, התהליך צריך להכיל את השלב החשוב של מתן עזרה למתמודדים אחרים. זוהי הסיבה שאנחנו תומכים במתמודדים שגמרו את התהליך בצורה מוצלחת, ליטול חלק בפעילותנו. כאשר אדם משתף אחרים בניסיונו ובשלבים שעבר, מדובר בשלב חשוב שהוא מעין סגירת מעגל אישית.

עצת נפש מפעיל קבוצות תמיכה לאלו המתמודדים עם נטיות מיניות ולקרוביהם. בנוסף, מפעיל הארגון סדנאות המסייעות למתמודדים בתהליך.

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה עצות בנוגע לנטיות הפוכות, עם התגים , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *