איך גורמים לילד לגלוש באינטרנט בצורה בריאה?

גיל ההתבגרות מציב את ההורים בפני אתגרים לא פשוטים. קשה לנבא מראש את המכשולים שיעמדו בפני בני הזוג, מדובר בהתנהגות שקשה להערך אליה ולהרגיש אותה עד רגע ההתרחשות עצמה.

תקופת ההתבגרות היא לא פשוטה, הן עבור ההורים ובטח עבור הצעירים. כל הורה לילדים בגילאים 12-18 יודע כי ילדיו עוברים תהפוכות ומשברים קיצוניים, ללא התראה ולעיתים גם ללא הבחנה. מדובר בחלק טבעי וחיוני בתהליך לעיצוב הזהות העצמית. להורים אסור להירתע מהמצב אלא לגלות ערנות ומעורבות מוגברת.

טכנולוגיה מתפתחת

office-1081807_640

פיתוח תלות והתמכרות ללא מודעות – סכנות השימוש באינטרנט

הילדים של היום עוברים תהפוכות מורכבות יותר ממה שחוו צעירים לפני עשר או עשרים שנים. הטכנולוגיה המתפתחת חושפת את הילדים ללחצים חברתיים, לנורמות חברתיות שגויות ולעיוות המציאות פעמים רבות.

הצעירים נוהגים לבלות שעות רבות מול המחשב, בגלישה ממשוכת באינטרנט, תוך שימוש ברשתות חברתיות כמו פייסבוק. מצד אחד, מדובר במקום וירטואלי בו מוצאים הנערים מקור לעשייה ויצירה ולשיח חברתי, מצד שני, הם נתונים להשפעות השליליות של האינטרנט כל העת – לחצים חברתיים וחשש מנידוי חברתי.

השימוש הנרחב באינטרנט יכול להצביע על עשייה חברתית רבה אך מצד שני גם על דכאון מתמשך וקושי בהשתלבות חברתית, לכן הבריחה מהמציאות, לעולם הווירטואלי.

במידה ואתם מרגישים שילדכם מבלה זמן רב מדי בגלישה באינטרנט, מפתח תלות והתמכרות ומראה סימני התנתקות מהמציאות, פנו אלינו בהקדם. מרכז הסיוע “עצת נפש” יוכל להוות עבורכם כתובת להבנה עמוקה יותר של התהליך העובר על בנכם. במקרה הצורך תופנו לגורם מקצועי ומנוסה שיעניק לכם את העזרה המבוקשת.

לא לאסור שימוש במחשב

למרות כל מה שנאמר בכתבה, האיסור הכולל על שימוש במחשב לא רק שלא ישפר את המצב אלא יחמיר אותו. האיסור לא יסייע לו להתמודד עם הקשיים השונים איתם הוא מתמודד, האמון עלול להפגע, יגרום להסתגרות של הנער ואף לפעולות מרד.

מה אנחנו מציעים?

atzat1

נסו לקבוע עם ילדכם זמנים מוגדרים לשימוש במחשב ובאינטרנט וכאלה שיוגדרו ליציאות מחוץ לבית. את הלו”ז תיצרו ביחד איתו עפ”י החלוקה שמתאימה לו. עודדו אותו לעסוק בפעילות גופנית ולפתח קשרים חברתיים עם חברים ובני משפחה.

מדובר בתהליך מורכב עם עליות וירידות. כל עוד תגלו סבלנות ולא תצפו לתוצאות מיידיות התוצאה המתבקשת תגיע, בסופו של דבר, זה ישתלם גם לכם וגם לילדיכם.

מרכז “עצת נפש” מציע סיוע לגברים, למבוגרים ולצעירים, כמו גם להורים ולאנשי הוראה שמתמודדים מול התמכרות לאינטרנט.

אודות ארגון עצת נפש

מרכז הסיוע של עצת נפש מספק ייעוץ, טיפול והדרכה, הן בתחום הזהות המינית והן בתחום ההתמכרות.
פורסם בקטגוריה התמכרות לאינטרנט, מאמרים כלליים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *